CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT
ZARZADZANIE DOŚWIADCZENIAMI KLIENTA

W badaniu przeprowadzonym w Wlk. Brytanii, przedsiębiorcy uznali dobre zarządzanie doświadczeniami klientów za najważniejsze dla poprawy wyników rynkowych (2015, badanie Adobe). Dzisiaj, dużo bardziej niż w przeszłości, wzmacniania relacji z klientami i budowanie lojalności jest warunkiem stworzenia silnej marki. Wykorzystanie narzędzi i praktyk CX Management pomaga tworzyć kulturę organizacyjną skoncentrowaną wokół oczekiwań i potrzeb klientów i zbudować silną przewagę konkurencyjną. Efektywne strategie CX angażują właściwych interesariuszy w organizacji, wykorzystują mierniki i bazują na projektowaniu doświadczeń generujących pozytywne emocje. CX Management to z pewnością obszar, w który warto zainwestować czas, energię i inne zasoby organizacyjne.

 

ZAKRES TEMATYCZNY

  • Rola CX w organizacji: Brand Experience, User Experience, Service Design, myślenie projektowe, cykl CX Management
  • Doświadczenie: aspekty psychologiczne zachowania konsumentów
  • Rodzaje klientów – mapa interesariuszy, wartość życiowa klienta, klienci ekstremalni
  • Poznanie klienta: źródła informacji o klientach, rodzaje badań w CX, badania etnograficzne
  • Customer Voice, Customer Journey, Customer Experience Map
  • Warsztat Customer Journey z udziałem klientów – mapowanie podróży klienta
  • Mapy doświadczeń – rodzaje map, narzędzia do wizualizowania
  • Najważniejsze wskaźniki CX (definiowanie i analiza): NPS, Customer Effort, Advocacy Gap
  • Praca z mapą doświadczeń: inicjatywy naprawcze, Customer Voice w organizacji: komunikacja i wykorzystanie operacyjne i zarządcze informacji (close feedback loop)
  • Projektowanie doświadczeń: „insajty” – kryteria (MOSCOW, KANO), wykorzystanie technik kreatywnych
  • Projektowanie stanów idealnych i interakcji dla kluczowych punktów styku, projektowanie momentów WOW, wykorzystanie grywalizacji i ekonomii behawioralnej, prototypowanie i testowanie rozwiązań
  • Strategia marki, a strategia CX, wdrażanie i zarządzanie strategią CX
  • Rola kultury organizacyjnej dla CX – dobre praktyki i przykłady CX Management
  • Rola pracowników w strategii CX (Employee Experience, Employer Branding i Employee Engagement), wskaźniki CX a wskaźniki HR.

Forma

Przeważająca część szkolenia prowadzona jest w formie warsztatowej – uczestnicy pracują w zespołach wykorzystując narzędzia Customer Experience. Części teoretyczne ilustrowane są studiami przypadków omawianymi z wykorzystaniem zadań problemowych i dyskusji.

 

CX Management

Dla Ciebie

Dla Twojej organizacji